Verhoogde bloeddruk

Het hart pompt bloed in de bloedvaten door zich bij elke hartslag samen te trekken en weer te ontspannen. Dit geeft een bepaalde druk in de bloedvaten. Bij een goede gezondheid, is de bloeddruk bij bovendruk 120 mmHg en onderdruk 80 mmHg. Bij een waarde boven de 140/90 mmHg is de bloeddruk te hoog. Vaak merkt iemand er zelf niets van maar een langdurig hoge bloeddruk beschadigt de binnenkant van de bloedvaten wat de kans op hart- en vaatziekten vergroot.Er is niet één specifieke oorzaak van een hoge bloeddruk. Vaak is het een combinatie van erfelijkheid en leefstijl (roken, veel alcohol, stress). Bij veel mensen met een hoge bloeddruk is overgewicht de oorzaak.

Gezonde voeding kan een hoge bloeddruk verminderen. Een belangrijke aanpassing aan het voedingspatroon is het beperken van de inname van zout. Meestal zijn er meer aanpassingen nodig om een hoge bloeddruk zo goed mogelijk te reguleren. Daarom wordt er ook aandacht besteed aan het streven naar een gezond gewicht, meer bewegen en het aanpassen van de leefstijl.

Diëtistenpraktijk Sleegers helpt u graag bij het samen stellen van gezonde voeding die hierbij past, het inzichtelijk maken hoeveel zout er in uw voedingsmiddelen zit en hoe u dit op een smakelijke manier vervangt. Bij overgewicht wordt middels persoonlijke adviezen ook gestreefd naar gewichtsverlies.

Verhoogde bloeddruk - Dietistenpraktijk Sleegers in Deurne

Maak een afspraak voor een vrijblijvend gesprek zodat we samen kunnen kijken of dat ik iets voor u kan betekenen.